Nieuws

Home»Algemeen»Identificeren en oplossen van knelpunten

Identificeren en oplossen van knelpunten

In iedere planning komen knelpunten voor, helaas is dat bijna niet te voorkomen. Er zijn verschillende vormen van knelpunten. De een is eenvoudiger op te lossen dan de ander. Ook dragen verschillende knelpunten, verschillende risico’s met zich mee. Het meest belangrijke bij knelpunten is dat ze snel te identificeren zijn. Misschien denkt u: ja, dat is mooi gezegd, maar hoe doe ik dat zo eenvoudig? De software van mijnrooster heeft een functie die een specifiek knelpunt weet te identificeren wat de oplossing vereenvoudigt.

Van lege diensten naar complete planning

Een voorbeeld van een knelpunt in een personeelsplanning zijn de “open diensten”. Hiermee bedoelen we de diensten die nog niet zijn toegewezen aan het personeel. Mijnrooster heeft een functie in de planning die ervoor zorgt dat deze “lege diensten” worden opgevuld door parttime medewerkers. De oproepkrachten of parttime medewerkers kunnen deze uren inzien via een online tool en op die manier deze diensten aan henzelf toewijzen.

Ook kan er een compleet overzicht worden weergegeven over het totaal van de extra uren tegenover de beschikbaarheid van de parttime medewerkers. Op die manier is in één oogopslag te zien wie er beschikbaar zijn. Hierbij is het ook mogelijk de medewerkers in te delen op kwalificaties.

Over mijnrooster

Mijnrooster is een planningsprogramma die gegarandeerd werkt voor iedere organisatie. Het planningsprogramma is mede ontworpen door planners. Op die manier hebben mensen uit de praktijk hun expertise gedeeld. Door onze overstapservice kunt u snel aan de slag en heeft u binnen no-time een overzichtelijke planning.