Nieuws

Home»Algemeen»Nieuwe gang van zaken en implementaties op afstand

Nieuwe gang van zaken en implementaties op afstand

Sinds de uitbraak van COVID-19 hebben er bij pLAN8 verschillende veranderingen plaatsgevonden. Zo werken we als het kan van huis uit en houden we op kantoor 1,5 meter afstand. Onze wekelijkse meetings vinden nog steeds plaats, maar dan online via videobellen. Ook implementatie, workshops en trainingen worden zo veel mogelijk via videobellen gedaan.

Inmiddels is het kantoor aangepast en hebben we regels opgesteld om o.a. de afstand te waarborgen. Door deze aanpassingen en regels is het voor een deel van onze collega’s weer mogelijk om op kantoor te werken.

Onze klanten

Bij onze klanten en vooral in het gebruik van mijnrooster merken we natuurlijk ook de consequenties van de Corona uitbraak. Om onze klanten enigszins tegenmoet te komen hebben we de betalingstermijn verlengt naar 90 dagen, zodat er meer tijd is om te betalen mocht dit nodig zijn. (Link naar https://mijnrooster.nl/uw-mijnrooster-abonnement-en-de-corona-crisis/)
Tot nu toe mogen we gelukkig niet klagen, sinds de uitbraak is 97% van ons klantenbestand gebleven.

Implementaties, workshops en trainingen

Voor de uitbraak van Corona gingen onze consultants altijd bij onze klanten langs voor kennismakingen, implementatie, workshops en trainingen. Dit is nu veranderd, bijna alle afspraken gaan momenteel via een videoverbinding. Tijdens zo’n beeldbel-sessie is het voor onze consultants mogelijk om het scherm te delen en hiermee is het dan toch mogelijk om te laten zijn hoe onze applicatie werkt.
Ook workshops worden via videobellen verzorgt. Voorheen waren workshops dagdelen op locatie van de klant, nu zijn dit meerdere korte videobel sessies waarin de consultant gericht op de omgeving en situatie van de klant alles doorneemt. Marinelle, één van onze consultants laat weten dan deze korte sessies fijn werken. “Je doseert hiermee de hoeveel informatie over meerdere sessies waardoor dit beter wordt opgenomen. Informatie die na een sessie toch niet helemaal duidelijk blijkt te zijn wordt in een volgende sessie weer besproken.” Toch zitten er ook enkele nadelen aan videobellen, “Als je op een gedeeld scherm bezig bent zie je de mimiek van de persoon niet, waardoor je niet ziet of het verhaal duidelijk overkomt.”

In de toekomst

Afhankelijk van de wens van de klant zullen we ook in de toekomst online afspraken, trainingen, workshops etc. via beeldbellen blijven aanbieden. Deze kunnen we wellicht zelfs tegen een lager tarief aanbieden gezien er geen reistijd en reiskosten zijn. Maar onze consultants staan ook weer te popelen om afspraken op locatie te doen en deze zullen we dan ook altijd blijven aanbieden.