Kunt u een uurtje online ondersteuning gebruiken? Direct afspraak maken

Nieuws

Mijnrooster versie 6!

Met trots lanceren wij vanaf vandaag mijnrooster versie 6! In deze nieuwe versie is een aantal bestaande functionaliteiten op de schop gegaan. Ook zitten er een hoop nieuwe functionaliteiten in verwerkt! In onze nieuwe kennisbibliotheek hebben we een pagina ingericht met alle vernieuwingen, verbeteringen en wijzigingen. Neem dus zeker even een kijkje zodat u maximaal gebruik kunt maken van nieuwe versie. Deze pagina kunt u hier vinden.

Nieuwe versies van mijnrooster zullen direct aangemaakt worden op deze nieuwe versie. Bestaande versies van mijnrooster zullen geleidelijk aan overgezet worden. Wilt u echter direct aan de slag met mijnrooster 6? Neem dan contact op met onze helpdesk, dan zullen we de verhuizing van uw versie inplannen bij de eerstvolgende reeks verhuizingen.

Loonstrookje zit vaak vol met fouten

“Bij honderdduizenden werknemers in ons land is de loonstrook mogelijk niet in orde.” Meldt de Telegraaf in dit artikel vandaag.

Het lijkt dat vooral flexwerkers, werkend in verschillende sectoren, hier de dupe van zijn. Zij hebben vaak te maken met onregelmatigheden, blijkt uit een inventarisatie van loonspecialisten. Daarom is het momenteel topdrukte bij de salarisadministrateurs. De eerste loonstrookjes van het jaar zijn namelijk de deur uit. Echter, door aangepaste contracten en nieuwe fiscale wet- en regelgeving is een foutje snel gemaakt!

Uit het artikel blijkt dat loonstroken bij lange na niet allemaal betrouwbaar zijn! Gebruikers van Mijnrooster hebben hier geen last van. Cao-berekeningen en extra uren zijn gemakkelijk te koppelen met loonstrookapplicaties.

Meer informatie over het gemak en de betrouwbaarheid van Mijnrooster? Neem dan gerust contact met ons op!

Controle op Arbeidstijdenwet beschikbaar

Vanaf heden is de controle op Arbeidstijdenwet (ATW) beschikbaar voor Mijnrooster gebruikers.

In de volksmond wordt de Arbeidstijdenwet (ATW) ook wel ‘werktijdenwet’ genoemd. Dit is een complex geheel van regels die de maximale werktijden en minimale rusttijden van werknemers bepalen. Hier staat onder andere in vernoemd hoeveel uren werknemers in een bepaalde periode mogen werken en hoeveel tijd zij recht hebben op pauze of rust. Extra normen zijn er voor nachtarbeid, werken op zondagen en oproepdiensten. De Arbeidstijdenwet geldt voor werknemers vanaf 18 jaar, ook voor uitzendkrachten, gedetacheerden en stagiairs. Voor 16- en 17-jarige werknemers gelden aanvullende regels.

De nieuwe ontwikkeling bij Mijnrooster houdt in dat, bij mutaties van diensten, aangegeven wordt wanneer de nieuwe dienst of de extra uren een overtreding van de arbeidstijdenwet betekenen. Zo heeft u altijd grip op de normen die gesteld worden door de Arbeidstijdenwet.

Wilt u meer informatie of wilt u deze ontwikkeling in gebruik nemen? Neem dan gerust contact met ons op!

Nieuwe klanten 2016

mijnrooster gaat vliegend het nieuwe jaar in! Met een lange lijst aan nieuwe klanten beginnen we 2016 goed. Per 2016 hebben we de volgende klanten erbij: Stichting Exodus, Belga fietsen, Bijschipholparkeren, Gemeente Apeldoorn, Y1 menswear, The American Bookcenter in Den Haag en Amsterdam, Sencio bv, Kinderdagverblijven kiddies (gekoppeld ,met kindplanner), Ecm, Torteltuin, Vlinderbos en Unikidz.

Laat 2016 maar komen, we hebben er zin in.

Nieuwjaarsactie mijnrooster

2015 was voor mijnrooster een goed en bewogen jaar! Met nieuwe partners als ProgressICT, Payt.nl en Workbee.nl hebben we onze services uitgebreid en is mijnrooster nog verder geautomatiseerd. Ons ontwikkelteam heeft dit jaar veel nieuwe ontwikkelingen opgeleverd, zoals de ATW-check en het tabblad ‘kostfactoren.’ Na een testperiode maken de eerste klanten nu gebruik van de nieuwste versie van mijnrooster. Vanaf 1 januari nemen wij contact op met onze klanten om de nieuwste versie op te leveren. In november zijn alle versies verhuisd naar onze nieuwe partner in Strassburg met als resultaat: een verbeterde snelheid en uiterst betrouwbare back-ups. Ook mogen we een veel nieuwe klanten verwelkomen en zijn we verhuisd naar een nieuw kantoor in Hoofddorp. Kortom, een bewogen jaar voor mijnrooster. Om dit met u te vieren, starten we een nieuwjaarsactie: nieuwe mijnrooster contracten die zijn afgesloten tussen nu en 31 januari 2016 krijgen 25% korting op het jaartarief! Bij een medium grote organisatie bespaart u hiermee al bijna 1000 euro. Dus begin het nieuwe jaar goed en overzichtelijk met de planning van mijnrooster!

2016

Wij verwachten ook in 2016 weer veel nieuwe klanten te mogen verwelkomen. Onze nieuwe servers zijn er klaar voor. Ook verwachten we voor het nieuwe jaar weer veel nieuwe koppelingen met andere applicaties. Door de samenwerking met onze nieuwe partner Workbee zijn er veel koppelingen mogelijk met de meest gebruikte financiële, salaris en arbo applicaties. Deze koppelingen zijn tegen lage tarieven snel te realiseren. De nieuwe tarievenstructuur staat inmiddels op de website. Deze is overzichtelijk en duidelijk gemaakt voor elke nieuwe grote of minder grote klant.

Wij zijn klaar voor 2016 en danken alle klanten voor het vertrouwen en suggesties voor nieuwe ontwikkelingen!

Nieuw SMS-Tarief

Vanaf 1 januari 2016 wordt het SMS-tarief aanzienlijk verlaagd! Voorheen werkte mijnrooster met staffel tarieven voor het versturen van een SMS naar medewerkers bij mutaties, zoals andere diensttijden en goedgekeurde verlofaanvragen. Eerst was het hoogste tarief 16 cent per SMS, maar vanaf januari zal het tarief 5 cent per sms worden. Het is nu voor bestaande en nieuwe klanten nog aantrekkelijker om medewerkers een SMS te sturen na mutaties in de roosters.

mijnrooster heeft een nieuwe partner: Progress ICT

Groot nieuws voor mijnrooster! Per 1 november heeft Progress ICT in Paramaribo met pLAN8 Consultancy & Development B.V. een partnership afgesloten. Progress ICT N.V. is een gerenommeerd Surinaams ICT bedrijf die zowel de lokale markt, alsmede in de hele regio, waaronder Zuid-Amerika, het Caribische gebied en de zuidelijke staten van de USA, voorziet van hoogwaardige ICT-producten en diensten aan de private- en publieke sector. Progress ICT zal vanaf 1 november een planoplossing, genaamd “easy planning” aan klanten gaan aanbieden. Door deze overeenkomst is de online planningsapplicatie nu ook beschikbaar in de regio waar Progress ICT actief is.

Klik hier voor meer informatie over Progress ICT.

Werkgevers dol op vingerprikklok

De prikklok is terug van weggeweest. Het apparaat is wel veel geavanceerder en nauwkeuriger dan vroeger. Werknemers worden nu digitaal gescand (‘geklokt’) via de vingertoppen.

Volgens uitzendorganisatie Tempo Team wint de prikklok snel aan populariteit: Steeds meer werkgevers die hun tijdelijke werknemers inhuren via Tempo Team, gebruiken de prikklokgegevens als basis voor de salarisverwerking, aldus het uitzendbureau.

Opdrachtgevers kunnen door de prikklok makkelijker nagaan hoeveel uren iemand exact heeft gewerkt en hoeveel loon er vervolgens moet worden uitgekeerd aan het uitzendbureau.

Lees hier het complete artikel uit het AD

8e dag van de BOA

16 november staat mijnrooster op de 8e dag van de BOA. Tijdens deze dag staat de BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) centraal. Met ruim 300 deelnemers elke editie is dit dé plek om met vakgenoten uit verschillende domeinen ervaringen uit te wisselen. De planning van de BOA’s past goed binnen mijnrooster en daarom zijn wij graag exposant. We nodigen iedereen van harte uit om langs onze stand te komen. Tot dan!