Nieuwe planningsoftware? Zo stap je moeiteloos over:

Met goede personeelsplanningsoftware plan je op een efficiënte manier, heb je minder klachten en problemen én krijg je een geweldig inzicht door de overzichten en rapportages. Bovendien bespaar je veel tijd door het automatiseren van processen. Allemaal ‘harde’ en meetbare voordelen. Toch aarzelen veel bedrijven om over te stappen.

Overstapservice

En dat begrijpen wij. Het in gebruik nemen van personeelsplanningsoftware vergt in de regel namelijk veel tijd en aandacht. Bij mijnrooster hebben we hier uitvoerig aandacht aan besteed zodat overstappen gemakkelijk wordt. Dit noemen wij de ‘Overstapservice’. Wat houdt dit in?

Flexibel overstappen

Ten onrechte wordt wel eens gedacht dat overstappen vóór 1 januari moet. Vanwege het in de pas lopen met boekhoudsoftware, personeels-administratiesoftware en/of tijdregistratiesystemen.

Bij mijnrooster kijken we daar toch wat anders tegenaan. Wij vinden het belangrijk dat het moment voor overstappen voor een organisatie gebeurt in een goede, relatief rustige maand. Dus dat kan prima in februari, augustus, of welke maand dan ook.

Voorbereiding is ‘key’

Het in gebruik nemen van personeelsplanningsoftware is meestal meer dan alleen een nieuw softwarepakket. De efficiëntie komt namelijk deels uit de werkwijze. Het is echter vaak niet nodig om de werkwijze helemaal om te gooien. Vaak is aanscherpen voldoende. Mijnrooster ondersteunt standaard de meest voorkomende werkwijzen en procedures zodat je organisatie grotendeels kan blijven werken zoals het deed. Dat maakt overstappen makkelijk.

Begeleiding

Het aanscherpen van de werkwijze en het op de meest efficiënte manier gebruiken van de software vergt uiteraard enige gewenning. Om ervoor te zorgen dat de juiste stappen worden doorlopen en dat er niet in – voor ons bekende – valkuilen wordt getrapt, begeleiden wij onze klanten intensief. En dat is ook nog eens leuk en leerzaam.

Zorgen voor data

Bij iedere overstap heb je te maken met bestaande data. Je wilt natuurlijk niet dat je waardevolle data kwijtraakt, of dagen kwijt bent aan het handmatig invoeren ervan. Wij zorgen ervoor dat alle relevante gestructureerde data voor de nieuwe werkwijze netjes in mijnrooster terecht komt.

Koppelingen met andere systemen

Maak je met jouw huidige werkwijze of huidige pakket gebruik van koppelingen? Geen punt. Mijnrooster kan gekoppeld worden met alle gangbare applicaties, bijvoorbeeld voor het verwerken van de HRM- en loonadministratie. Gegevens kunnen hierdoor eenvoudig worden uitgewisseld. En is de koppeling niet gangbaar? Dan regelen wij het ook.

Meer weten over de Overstapservice van mijnrooster?

Wil je weten of het voor jouw organisatie mogelijk is om moeiteloos over te stappen naar de professionele planningsoftware van mijnrooster? Neem dan contact met ons op!

Personeelsplanning software vergelijken?

Bekijk in onze video welke belangrijke vragen u moet stellen en download de vragen voor eigen gebruik.

Onze laatste berichten