Onze aanpak: Personeelsplanning op maat

Dé ideale personeelsplanning bestaat niet. Elke organisatie heeft unieke behoeften en doelen. Daarom biedt mijnrooster geen standaardoplossingen, maar werken we samen met u aan een aanpak die perfect aansluit op uw situatie. We denken met u mee, ontwikkelen continu door en zorgen ervoor dat uw personeelsplanning altijd afgestemd is op wat uw organisatie nu en in de toekomst nodig heeft.

Hoe wij te werk gaan: In acht stappen naar een optimale personeelsplanning

1. Inventarisatie van processen, wensen en eisen

Samen brengen we uw huidige processen en specifieke behoeften in kaart. Deze inventarisatie vormt de basis voor een oplossing op maat.

2. Demonstratie van ons plan

Op basis van uw specifieke situatie selecteren en configureren wij de juiste instellingen van mijnrooster, om zo uw werk- of planproces te vereenvoudigen en te versnellen. De demonstratie – online of op locatie – stemmen wij volledig af op uw unieke eisen en de uitdagingen die kenmerkend zijn voor uw branche.

3. Offerte en planning

Op basis van de inventarisatie ontvangt u een gedetailleerd voorstel, inclusief een implementatie- en adoptieplan. We zorgen voor een soepele overgang naar mijnrooster door alle data zorgvuldig over te zetten of te importeren.

4. Inrichting van software en integraties

Na goedkeuring richten we mijnrooster in, rekening houdend met zaken zoals cao-regelingen en wet- en regelgeving. Ook maken we de benodigde koppelingen met HR- en loonadministratiesystemen, voor een naadloze integratie met uw bestaande systemen.

5. Training en implementatie

We zorgen ervoor dat uw team snel en effectief met mijnrooster aan de slag kan. Dat doen we door middel van gerichte trainingen en passende begeleiding tijdens het implementatieproces. Door vooraf goed na te denken over de adoptie van de software in uw organisatie, zorgen we dat alle betrokkenen enthousiast blijven over mijnrooster en de software op de juiste manier – blijven – gebruiken.

6. Aan de slag

Na de implementatie gaat u met mijnrooster aan de slag. Uw medewerkers kunnen het systeem direct gebruiken voor de personeelsplanning en urenregistratie.

7. Ondersteuning en support

We blijven beschikbaar voor vragen en hulp, zowel telefonisch als per e-mail. Daarnaast hebben uw medewerkers toegang tot ons online kenniscentrum met handleidingen en instructies.

8. Vinger aan de pols en bijsturen

We volgen de voortgang nauwlettend en bespreken elk kwartaal de resultaten. Waar nodig sturen we bij om ervoor te zorgen dat mijnrooster optimaal blijft aansluiten bij uw processen, wensen en eisen. We sturen nieuwsbrieven met de laatste updates.

De voordelen van mijnrooster voor uw personeelsplanning:

Bewaar overzicht

Dankzij de grafische weergave van taken en beschikbaar personeel ziet u in één oogopslag of er voldoende gekwalificeerde medewerkers beschikbaar zijn, ook bij grote aantallen verspreid over verschillende locaties.

Bespaar tijd en geld

Diensten worden eenvoudig ingepland en herhaald voor een langere periode met behulp van basisroosters. Tijdelijke wijzigingen zoals verlof en ziekte worden automatisch bijgewerkt, waardoor u minder tijd kwijt bent met (handmatig) plannen.

De juiste mensen op de juiste plek

Door precies genoeg medewerkers in te plannen met de juiste kwalificaties, op het juiste moment en met de geplande lengte van diensten, wordt het werk efficiënt en op een kwalitatief goede manier uitgevoerd.

Hogere medewerkers­betrokkenheid en meer werkplezier

Met mijnrooster kunnen medewerkers zelf online hun diensten inplannen, onderling ruilen en kunnen ze 24/7 de personeelsplanning inzien, waar ze ook zijn.

Benieuwd hoe uw personeelsplanning eruitziet in mijnrooster?

Ervaar zelf hoe plannen met mijnrooster uw organisatie beter en efficiënter maakt. Vraag vandaag nog een persoonlijke demo aan!