Mijnrooster.nl versimpelt ingewikkelde roosterplanning Ataro
Met verschillende teams en zestien locaties in Zevenaar – van zwembaden tot sporthallen en buitensportaccommodaties – is de personeelsplanning van Ataro complex. Mijnrooster.nl maakt de uitdaging van het roosteren een stuk eenvoudiger.
Een zwemleraar die klaarstaat voor de les, een baliemedewerker die de bezoekers ontvangt en horecapersoneel in de kantine van het zwembad. Ze starten en eindigen allemaal op een andere tijd. Net als de sporthalbeheerder, die als gastheer zorgt dat de hal schoon is en de bhv’er er is. Of de medewerkers van de buitensportaccommodaties die ervoor waken dat de grasmaaiende robots als een zonnetje blijven lopen en de grasmat mooi onderhouden blijft.
Ataro exploiteert en onderhoudt buitensportaccommodaties en ander gemeentelijk vastgoed in de omgeving van Zevenaar. Hieronder vallen behalve zwembad het Lentebad verschillende sporthallen, buitensportvelden en de Turmac Cultuurfabriek. Daarboven functioneert een onderhoudsteam voor storingen en onderhoud aan de accommodaties.
Veel verschillende teams
Personeelsadviseur Yvonne van Alst: ‘Bij Ataro werken we met verschillende teams die allemaal op een andere manier werken.’ En dat maakt uit voor het plannen van de roosters. ‘Eerder gebruikten we hiervoor een softwareprogramma voor zwembaden. Met dit systeem was het moeilijk om medewerkers met regelmatige roosters (bijvoorbeeld het team techniek) toe te voegen in eenzelfde roostersysteem met de medewerkers met onregelmatige roosters (van bijvoorbeeld het team zwembad- en horeca/balie). Ook was het minder makkelijk te koppelen aan salarisprogramma’s zoals NMBRS. De oplossing vond Ataro in mijnrooster.nl.
De eigen verantwoordelijkheid binnen Ataro is volgens Yvonne groot. Dat betekent dat onderling diensten – in overleg – aangepast kunnen worden. Met name in het zwembad- en balie/horecateam is dat handig. ‘In deze relatief grote teams werken we veel met oproepkrachten en deze teams veranderen snel van samenstelling. Het mooie van mijnrooster.nl is dat het zo flexibel is en dat er functies in zitten waarbij medewerkers zelf hun rooster, (rooster)wijzigingen en verlof kunnen inzien- en regelen via de ‘Mijn Rooster App’.
Flexibel meedenken
Behalve het grote gebruiksgemak bevalt de service van pLAN8. ‘Bij mijnrooster.nl denken ze flexibel mee als er nieuwe aanpassingen moeten komen. Ze zijn goed te bereiken, de helpdesk is altijd correct en snel met antwoorden’, zegt Yvonne. ‘Het enige minpuntje bij het roosteren is dat de applicatie erg traag werkt. Het rooster in het systeem zetten voor bijvoorbeeld een heel jaar of een vakantieperiode is een flinke klus wat betreft tijd. Dat zou sneller moeten.’
Over het aanpassen van functionaliteiten is Yvonne tevreden. ‘Sinds begin dit jaar hebben we een koppeling met mijnrooster.nl. Hierdoor kunnen we onze eigen dashboards maken en inzicht krijgen in bijvoorbeeld ziekteverzuim versus de actuele inzet van uren van personeelsleden. En we hebben de data van ons datawarehouse kunnen toevoegen, zodat we de omzetcijfers naast de personeelsinzet kunnen gaan zien.’
Het laatste nieuws
- Efficiënt plannen in 2025: tijd om afscheid te nemen van handmatig roosteren
- Voorkom claims van personeel door nauwkeurige urenregistratie
- Betaald worden voor bereikbaarheid?
- 7 Redenen waarom groeiende organisaties kiezen voor personeelsplanningsoftware in plaats van Excel sheets
- Is biometrische tijdregistratie veilig?
Benieuwd hoe uw personeelsplanning eruitziet in mijnrooster?
Ervaar zelf hoe plannen met mijnrooster uw organisatie beter en efficiënter maakt.