2009: pennen- en potloodstrepen, hier en daar de namen doorgestreept of weggegumd; zo ongeveer zag de planmap van restaurant zalen De Nachtegaal in Schijndel eruit. Bovendien lag die map altijd in het zalencentrum zelf, waardoor de 45 medewerkers er thuis geen inzage in hadden.
Hoe anders is het nu: de planning staat online via mijnrooster.nl. Medewerkers kunnen thuis inloggen en aangeven wanneer ze niet kunnen werken. Dat maakt het maken van de planning voor mevrouw Kock een stuk gemakkelijker.
De Nachtegaal is klein begonnen als cafeetje op de hoek, het enige personeelslid was de eigenaresse. Langzaam groeide het bedrijf uit tot een zaak met 45 medewerkers. Oproepkrachten vooral, die allemaal efficiënt ingepland moeten worden. Kock: “We zijn op zoek gegaan naar een online planningssysteem met een goede helpdesk. Via een zoekmachine kwam ik bij mijnrooster.nl terecht. De mogelijkheden die je met dit systeem hebt, spraken me direct aan. Je kunt het zo uitgebreid maken als je wilt.”
Voor De Nachtegaal was een flexibele planningstool belangrijk. “De medewerkers kunnen allemaal in het systeem. Ik wilde graag dat ze zouden aangeven wanneer ze beschikbaar waren, maar dat bleek in praktijk niet te werken. Nu geven de medewerkers aan wanneer ze níet kunnen werken. Op basis daarvan maak ik de planning. De mensen zijn er nu zelf verantwoordelijk voor dat ze weten wanneer ze aanwezig moeten zijn.”
Die omslag van het invoeren van de beschikbaarheid, was mede mogelijk door de service die pLAN8 biedt. “We hebben één contactpersoon bij pLAN8. Als er eens iets is, proberen ze het binnen een redelijke termijn op te lossen.”
Benieuwd hoe uw personeelsplanning eruitziet in mijnrooster?
Ervaar zelf hoe plannen met mijnrooster uw organisatie beter en efficiënter maakt.