Efficiëntieslag in roostering

Verschillende werktijden, veel afdelingen en regelmatig wisselingen in het personeelsbestand. In de hotelbranche is personeelsplanning en urenregistratie een uitdaging. Hampshire Hotel Delft Centre zocht naar vergemakkelijking en vond dat in mijnrooster.nl.

De dynamiek van het hotelwezen maakt het roosteren en plannen van uren ingewikkeld. Chantal Toor, Functie Manager Operations Hampshire Hotel Delft Centre, weet dat als geen ander. ‘Toen we in 2010 met dit hotel startten, roosterden we gewoon in Excel.’ Erg bewerkelijk, want er kunnen veel veranderingen plaatsvinden in de bezetting bij bijvoorbeeld weersveranderingen. ‘Op een weekrooster waren soms twintig handelingen nodig om de planning kloppend te maken. En als je iets veranderde, moest je iedereen daar over mailen.’

Vingerscan voor in- en uitklokken

Het nieuwe roostersysteem waar Toor naar op zoek ging moest overzichtelijk en transparant zijn, niet fraudegevoelig en makkelijk voor zowel werkgever als werknemers. ‘pLAN8 was met mijnrooster.nl destijds de eerste die een vingerscan aanbood om in en uit te klokken.’ Belangrijk voor Toor was dat iedereen de tool vertrouwt. ‘Door dit systeem staat niet ter discussie of iemand op de werkvloer is geweest. Het is zo fijn dat ik bijvoorbeeld op een bhv- of coronamoment precies kan zien wie aanwezig was.’ 


Toor is daarnaast erg blij met de aanvullende mogelijkheden van mijnrooster.nl. ‘Het is prettig om te kunnen registreren wat iemand in bezit heeft, bijvoorbeeld aan kleding. Of om een kluisje te kunnen koppelen aan de medewerker. Ook is het een goed communicatiemiddel. Je kunt er nieuws op zetten of informatie toevoegen in de persoonlijke portal. Zo mist niemand een bericht en dat maakt het heel makkelijk.’

"De samenwerking met mijnrooster.nl ontzorgt en maakt roosteren weer leuk"
Chantal Toor
Functie Manager Operations

Korte lijnen

De lijnen met pLAN8 zijn kort. Toor: ’Met verzoeken gaan ze direct aan de slag. Als het technisch wat ingewikkelder is duurt het soms wat langer, maar dat betekent niet dat het niet wordt opgelost. Ik merkte bijvoorbeeld wanneer ik iets verstuurde via mijnrooster.nl dat het onderwerp niet altijd direct zichtbaar was. Ze hebben dat aangepast zodat de medewerkers nu meteen kunnen zien of berichten relevant zijn voor hen.’ 

Volgens Toor kon er dankzij mijnrooster.nl een efficiëntieslag gemaakt worden op het gebied van roosteren en levert het een overzichtelijke werkwijze op voor medewerkers. ’De samenwerking met mijnrooster.nl ontzorgt en maakt roosteren weer leuk.’

Benieuwd hoe uw personeelsplanning eruitziet in mijnrooster?

Ervaar zelf hoe plannen met mijnrooster uw organisatie beter en efficiënter maakt.