Efficiency via een helder systeem

Voor vijftig medewerkers printte The American Book Center elke maand de roosters. Dat leverde behalve een flink pakket papier vooral ook erg veel extra werk op. ‘Een waste of time’, noemt ict-medewerker Nicki Visser het. Dat was de situatie in 2015. ‘We gingen op zoek naar een goed alternatief en kwamen uit bij mijnrooster van pLAN8.’

The American Book Center heeft vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Leidschendam. Het roosteren was voorheen een klus. Nicki: ‘Vroeger moest je veel bellen en e-mailen om de planning rond te krijgen. Dat is nu een stuk minder en het is voor teamleden, managers en medewerkers overzichtelijker. Je ziet automatisch hoeveel uren iemand heeft, en hoeft niet meer op verschillende plekken te kijken.’ Eerder werkten we met een tussensysteem, een Amerikaans programma, lokaal op een pc, waar alleen degenen die ermee werkten bij konden. Ook op de werkvloer biedt mijnrooster overzicht. Via het “day managers-account” kunnen medewerkers zien waar iedereen is; van managers tot directieleden.

Efficiency

‘Ik ben heel blij met mijnrooster’, zegt Nicki. ‘Ik denk dat de medewerkers dat ook zijn, omdat ze alles in hun mobiel hebben staan. Het geeft het gevoel dat ze meer controle hebben. Ook de salarisverwerking gaat een stuk makkelijker. Ik hoef maar één check te doen. Dat was de bedoeling: efficiency. Het is een helder systeem en scheelt ons uren werk. Elke loonperiode waardeer ik het opnieuw!’
"Mijnrooster scheelt ons uren werk"
Nicki Visser
ICT medewerker ABC

Lege diensten

Voor de toekomst heeft The American Book Center nog wel wensen. Nicki: ‘Ons roosterteam heeft kortgeleden een cursus gehad over onder andere “lege diensten”. Dat is vooral van belang voor mensen die op afdelingen werken waar back-up nodig is. Op de winkelvloer bijvoorbeeld. Op een lege dienst kunnen mensen die extra willen werken zich inschrijven. Dat willen we graag implementeren.’

Werken met pLAN8 ervaart Nicki als heel prettig. ‘Echt geweldig. Volgens mij weet Tim, onze contactpersoon, bijna alles. Als hij het níet weet of het een grotere vraag is, dan geeft hij het door aan het team van mijnrooster. Je kunt aangeven hoe dringend iets is en in het hulpsysteem van pLAN8 zie je vervolgens hoe het met je aanvraag zit. Ze schieten niet in de stress, zijn aardig en pakken vragen snel op.’

Benieuwd hoe uw personeelsplanning eruitziet in mijnrooster?

Ervaar zelf hoe plannen met mijnrooster uw organisatie beter en efficiënter maakt.